14 Mayıs 2017 Pazar

SENDE ANNE OLDUĞUNDA ANLARSIN! - Bir Anne Atasözü



‘’ Bak şimdiden öğren bunları ilerde lazım olcak  sana ‘’
‘’ Misafirlere hoş geldin dedin mi?’’
‘’ Şu saçlarını bi topla heryere giriyor ‘’
 ‘’ Bıktım hergün hergün dağınıklığınızı toplamaktan’’
‘’En son nereye koyduysan ordadır’’
‘’ Ne yaparsan yap ben karışmıyorum. Babana da kendin söylersin artık’’
‘’ Nasıl olsa arkanızdan toplayan var, dağıtın hiç acımıyosunuz anneye’’
‘’ Bu uzun saçlar yine maşallah parkenin, fayansın üzerinden hiç ayrılmıyolar’’
‘’ Yerleri yeni sildim basma, kurusun öyle gel’’
‘’ Bi kere de tamam anne de’’
‘’ Halının üzerine terlikle basma, odanın kapısının girişine çıkar terliğini’’


    Yanlış duymadınız ‘’halının üzerine terlikle basma!’’  Halılar yıkamadan geldiyse,  eve yeni halılar alındıysa işte o zaman bi süre halı üzerinde gerginlikler olur.  O halı üzerinde yürümek, bir şeyler yiyerek halının üzerinden geçmek,  halı üzerine çay tepsisi koymak, halı üzerinde çay içmek, hapşurmak, öksürmek, halay çekmek,  halı üzerine besmelesiz basmak yasak. Daha fazla örneklendirme yapabilirim. Ama en merak edilen halıya ilk olarak kim ne dökecek? Annem nasıl deliye dönecek? Babamın halıya dondurma dökmesiyle ilk gerginliği ev halkı olarak yaşamıştık.  Koca yürekli babam resmen talihsizliği yaşamıştı o gün , ki bu cesaretinden dolayı mı desem bi anlık sakarlığından mı desem tebrik ediyorum fakat annem deliye dönmüştü. Anne  ne olacak senin bu halın?? 😃  İlk gerginliği atlattıktan sonra yeni alınan halılar ve yıkamadan gelen halıların diğer halılardan bi farkı olmamıştı. Aynı şey gibi;  yeni aldığın tişörtünü,  gün gelip uyurken giydiğin ve ilerleyen zamanlarda toz bezi olarak kullandığın  gibi .

    Küçüklüğümden beri her yıl anneme Anneler Günü için mektup yazardım dresuarın yanına hediyesiyle bırakırdım. Bir keresinde 7-8 yaşlarındayken Anneler gününde her zamanki gibi mektup ve hediyeyi dresuarın yanına koydum bir de yetmezmiş gibi küçük kolinin içine girdim ve annemin uyanır uyanmaz mektubu okuyup, hediyesini açmasını beklemiştim. Baya bi süre kolinin içinde kalmıştım o ayrı tabii😊 Hediyesini açtıktan sonra diğer kutuyu açtı, hiç farkında değilmiş gibi içinde bulunduğum koliyi açtı ve en çok kolinin içinden benim çıkmama sevinip, kocaman gülüp öpmüştü beni. Çocukluk ya işte 😊 Aslında her günü Anneler Günüymüş gibi düşünüp yaşamalıyız.  Mutlu edilmeyi hak eden  yegane varlıktır ANNE.
    Ne zaman annemden ayrı bi şehirde olsam canımın sıkkın olduğu bi an annemin içi sıkılır beni arar. ‘’ Senin şu an canın sıkkın moralin bozuk’’ der. Kimsenin sizi sevmesine gerek yok. Anneniz varsa eğer size sevginin de , ilginin de, merhametin de  daha fazlasını verir. Ben anneme her zaman sanki benim bu Dünya’da son günümmüş gibi davranırım. Sanki onu bir daha görmeyecekmişim gibi. Öyle sevecen, öyle nazlım, öyle pamuklara sararmışçasına… Ve ne zaman ayağım taşa dahi takılsa hemen düşünürüm acaba annemi istemeden kırdım mı? Allah anne kadar mucizevi bir varlığı farkında olmadan kırdığım için beni mi cezalandırıyor ? diye.
    
    Geçenlerde annem sabah uyanır uyanmaz odama gelip beni göremeyince hızlıca mutfağa girdi. Beni mutfakta görünce boynuma sarılıp duygulandı ve ‘’ seni göremeyince çok korktum ‘’ dedi. Böyle bi kadını nasıl üzerim,  nasıl kırarım ?  


    Bu arada yalnızca doğurmanın, ‘’ANNELİK’’ olmadığını bilen, ‘İNSAN’’ yetiştirebilmiş tüm annelerin anneler günü kutlu, mutlu ve huzurlu olsun. Her biri vefa, huzur bulsun. 

5 yorum:

  1. Ne güzel yazmışsın bir an çocukluğuma döndüm çok içten samimi bir yazı olmuş son yazdığın çok doğru gerçekten emeğine yüreğine sağlık seninde anneler günün kutlu olsun sevgiler 💐💐😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim . Sizi çocukluğunuza döndürüp, tebessüm ettirebildiysem ne mutlu bana :)

      Sil
  2. Hiç nedensiz tarifi mümkün olmayan daha önce böylesini yaşamadığım bir sıkıntı sanki yüreğimi burkuyor ve nefes almakta zorlanıyordum. Sonra haberi geldi '' anneni kaybettik''. Hayatta iken kıymetini bilenlerdensiniz. Kutlarım.

    YanıtlaSil
  3. Allah rahmet eylesin... :( İnsanın her koşulda annesinin kıymetini bilmesini gerektiğini düşünüyorum. Teşekkür ederim.Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  4. Kaleminize sağlık. Bazı anılar canlandı çocukluğuma dair. Çocuklukta fazla ve gereksiz gibi geliyor ama insan onların yerine geçince daha fazlasını yapıyor belki de. :)

    YanıtlaSil